
Het zijn de nieuwe wappies, lijkt het op social media wel: mensen die zeggen dat ze geen inenting tegen corona willen. Zelfs al komt er een testmaatschappij. Daarover gaat de gloednieuwe aflevering 16.



Dat is geen natuurverschijnsel, zegt onder meer Adam Curry, maar uitgenaste marketing van de fabrikanten van ’the jab’ die mogelijk een jaarlijks terugkerend middel tegen covid-19 wordt.
Pfizer is de beruchtste. In Nederland organiseerde het bedrijf zes-sterren conferenties voor zorgbestuurders aan de Cote d’Azur, en nu is op social media een b2c-campagne aan de gang.
Wij weten niet of in Nederland ook influencers betaald worden om met een prik op de foto te gaan, daarom is AAA-landje benieuwd naar informatie hierover (anoniem altijd, aanvankelijk).
In de VS zou 1250 dollar tot meer dan het dubbele daarvan worden betaald voor pronte prikkers.
Maar je hoeft het niet te doen. Het hoeft niet. Maar dan krijg je wel Libelle- annex Pfizerscribente Margriet (sic) op je timeline. Dat deed zij nadat dezelfde foto die opvallend genoeg Diederik Jekel al twitterde, op 9 mei. Deze wetenschapsjournalist maakte het RIVM programma over het R-getal uit aflevering 9.
DIe was niet zo vies als dit. Het hoeft niet, he?
